Design

Kiadványszerkesztés és tervezés a harmónia jegyében –  „A harmónia erejével”

A design, angol kifejezés, amely utal a tervezésre az elgondolásra, ami testet ölt a végeredményben, így lessz láthatóvá. A magyar nyelvben  leginkább a megjelenés vagy arculat szavak adják vissza az eredeti jelentését. A dizájn napjainkra a termékek, szolgáltatások eladásában és a marketing munkában kulcsfontosságú szerephez jutott. Az újságok, a televíziós adások, az internet, „ahogy a csövön kifér” öntik ránk a reklámokat. A cégek, termékeik számára próbálják az információ áradatban megragadni figyelmünket, hogy kedvet vágyakozást ébresszenek bennünk a termékük vagy szolgáltatásuk iránt. Ma, ha egy – a figyelemfelkeltés miatt – a rikító színek használatától egyhangú reklámújságba lapozunk alig találkozunk igényes megjelenésű reklámmal, ötletes logóval, remekbe szabott látvánnyal. Pedig ezeken múlik, hogy csak pár másodpercig elidőzik-e a tekintetünk  egy képen, megragad-e bennünket néhány mondat, gondolat, ami tovább visz bennünket egy weboldalra vagy boltba. Lassan a harmónia a feltűnő, mert éppen ez az amit ritkán látunk. Minden rikít, harsog, agresszív és tolakodó, nem ritkán ízléstelen vagy közönséges. Ezért szemünk inkább  egy pillanatnyi nyugalmat keres, egy nézhető látványt, egy foltot, amin a szem megpihenhet, amit jó nézni. Ez a „jó nézni”-élmény az, amely ha csak másodpercekre is de megragadja a szemlélőt és az üzenetet, a szükséges információt belopja a néző, az olvasó elméjébe anélkül, hogy ellenérzést váltana ki, és a reklám működni kezd. Ellenben ha egy színkavalkádtól lüktető reklám magára vonja is a figyelmet pár pillanatra, – miközben ellenérzéseket támaszt, mert tolakodó, vagy mert közönséges, vagy mert ízléstelen – a negatív érzések tompítják vagy teljesen kioltják az információ rögzülését. Ezért ezek a reklámok éppen ellentétes hatást váltanak ki, mint amit szeretnének. 
       Ez az oka annak, hogy tevékenységeinkben a tervezések során a könyvek borítóinak, belíveinek, a céges katalógusoknak és ismertető füzeteknek a kialakításánál ugyanúgy, mint az óriásplakátok, kiállítási transzparensek, rollup-ok és zászlók esetében a hangsúlyt a letisztult és áttekinthető formavilágra, figyelmet megragadó, de nem harsogó arculati elemhasználatra helyezzük. Minden tekintetben a megrendelő elsődleges célját – a figyelemfelkeltést és az információ átadást – szem előtt tartva törekszünk a képi, a grafikai és a tartami arányok kényes egyensúlyának megtartására, hogy a látvány hatásos, nézhető és a harmónia működőképes legyen. Ezt a harmónia tapasztalatot kínáljuk Önnek, hogy munkájában sikerhez, örömhöz, harmóniához jutni segítsük tevékenységünkkel! Ezért a jelmondatunk: A harmónia erejével!